حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذو‌علم گفت: برنامه درسی ملی نیازمند بازنگری است چرا که نگاه بلندی به دانش آموز فکور و دشمن شناس ندارد.

<p

برنامه درسی ملی به دانش آموز فکور توجه نداردبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی اینفوفرهنگ، حجت‌الاسلام و المسلمین‌ علی ذو‌علم عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست علمی بررسی مسائل آموزش و پرورش با عنوان سند اهداف دوره‌های  تحصیلی که در ساختمان کانون تربیت اسامی برگزار شد اظهار کرد: برای دستیابی به جامعه‌ای مطلوب باید نظام تعلیم تربیت مورد توجه قرار گیرد که در این میان برنامه درسی اهمیتی بسزا پیدا می‌کند و نمود اصلی برنامه‌ درسی در کتاب‌های درسی مشهود است البته برنامه درسی صرفا به کتاب‌ها حدود نمی‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: در برنامه‌ درسی فعلی اهدافی همچون عقلانیت، ایمان، رشد علمی و معرفتی، پرداختن به رشد اخلاقی و ارتقای توانمندی‌ها عملی مورد توجه نیست در حالی که این اهداف در دوره‌های تحصیلی سند جامع،‌ ملی، ‌سند تحول و سند ۲۰ ساله همچنین سیاست‌های ابلا‌غی مقام معظم رهبری وجود داشته است.

برنامه درسی فعلی مبتنی بر مبانی نظری تحول نیست

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: در این سند نگاه بلندی به دانش آموز فکور، آگاه و دشمن شناس امروزی که جز نیازهای اساسی جامعه فعلی محسوب می‌شود، به چشم نمی‌خورد و گویی کار در اتاق‌های دربسته انجام شده و نگاه تقلیل گرایانه به جایگاه دانش آموز داشته است.

انتهای پیام/